Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní větné rozbory jako možný zdroj závislostních korpusů (?)
Konárová, Marie ; Vidová Hladká, Barbora (vedoucí práce) ; Zeman, Daniel (oponent)
Cílem práce je prozkoumat možnosti využití dat ze školních větných roz- borů pro značkování slov v jazykových korpusech. Za účelem ověření této hy- potézy byla vybrána množina vět, které byly předloženy žákům základních a středních škol k větnému rozboru. Sběr dat probíhal s využitím funkčního prototypu editoru větných rozborů Čapek. Editor je stále vyvíjen, mimo jiné i na základě zpětné vazby získané při jeho používání žáky i učiteli. Na základě nasbíraných dat byla odvozena transformační pravidla pro konverzi údajů ze školních větných rozborů do datových struktur využívaných Pražským závis- lostním korpusem. Byla testována jak úspěšnost konverze pomocí navržených pravidel, tak přesnost žáků při provádění větných rozborů. 1
Detection and Correction of Inconsistencies in the Multilingual Treebank HamleDT
Mašek, Jan ; Žabokrtský, Zdeněk (vedoucí práce) ; Mareček, David (oponent)
Prostudovali jsme závislostní korpusy, jež jsou součástí projektu HamleDT, a částečně jsme sjednotili soubor značek užitých pro anotaci syntaktické roviny. Následně jsme použili metodu založenou na variačních n-gramech pro automatickou detekci chyb na morfologické a syntaktické rovině. Potom jsme využili výstup morfologického značkovače, respektive závislostního syntaktického analyzátoru pro opravení chyb detekovaných v předchozím kroku. Spolehlivost detekce i opravy chyb na obou anotačních rovinách jsme vyhodnotili na základě náhodně vybraných vzorků nalezených předpokládaných chyb z několika korpusů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Detection and Correction of Inconsistencies in the Multilingual Treebank HamleDT
Mašek, Jan ; Žabokrtský, Zdeněk (vedoucí práce) ; Mareček, David (oponent)
Prostudovali jsme závislostní korpusy, jež jsou součástí projektu HamleDT, a částečně jsme sjednotili soubor značek užitých pro anotaci syntaktické roviny. Následně jsme použili metodu založenou na variačních n-gramech pro automatickou detekci chyb na morfologické a syntaktické rovině. Potom jsme využili výstup morfologického značkovače, respektive závislostního syntaktického analyzátoru pro opravení chyb detekovaných v předchozím kroku. Spolehlivost detekce i opravy chyb na obou anotačních rovinách jsme vyhodnotili na základě náhodně vybraných vzorků nalezených předpokládaných chyb z několika korpusů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Školní větné rozbory jako možný zdroj závislostních korpusů (?)
Konárová, Marie ; Vidová Hladká, Barbora (vedoucí práce) ; Zeman, Daniel (oponent)
Cílem práce je prozkoumat možnosti využití dat ze školních větných roz- borů pro značkování slov v jazykových korpusech. Za účelem ověření této hy- potézy byla vybrána množina vět, které byly předloženy žákům základních a středních škol k větnému rozboru. Sběr dat probíhal s využitím funkčního prototypu editoru větných rozborů Čapek. Editor je stále vyvíjen, mimo jiné i na základě zpětné vazby získané při jeho používání žáky i učiteli. Na základě nasbíraných dat byla odvozena transformační pravidla pro konverzi údajů ze školních větných rozborů do datových struktur využívaných Pražským závis- lostním korpusem. Byla testována jak úspěšnost konverze pomocí navržených pravidel, tak přesnost žáků při provádění větných rozborů. 1

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.